تعمیر دستگاه تست سنگ قیمتی و جواهر GEM TESTER

تعمیر دستگاه تست سنگ قیمتی و جواهر GEM TESTER

تعمیر دستگاه تست سنگ قیمتی و جواهر GEM TESTER- تعمیر انواع دستگاه تست الماس و سنگ های قیمتی در دیجی برد

معرفی دستگاه تست سنگ قیمتی  و جواهر

در زمان های قدیم قبل از ابداع دستگاه تست جواهر حتی افرادی که سالیان سال در زمینه خرید و فروش سنگ های قیمتی در مواردی مجبور به رفتن به آزمایشگاه سنگ و گوهر شناسی می شدند اما امروزه دستگاه تست سنگ قیمتی و جواهر با قابلیت شناسایی محصول اورجینال از محصول تقلبی ، به  افرادی که  در زمینه کالای لوکس سنگ های زینتی فعالیت می نمایند کمک شایانی نموده است.

این دستگاه در ابتدا  به عنوان آزمایش کننده الماس به بازار عرضه شد . با توجه به ویژگی رسانای حرارتی الماس  آزمایشات صورت می پذیرد بعدها با گسترش تکنولوژی در نمونه های جدید این دستگاه به عنوان تست جواهر اعلام شد.

این دستگاه با هدایت گرما به داخل سنگ یا جواهر عمل می نماید و سرعت انتقال گرما را از سنگ مورد نظر اندازه می گیرد اگر چراغ LED به رنگ قرمز درآمد و نشانگر صوتی با یک بوق به صدا در آمد نشان می دهد که سنگ نمونه اصلی نمی باشد

محدودیت های دستگاه تست سنگ قیمتی و جواهر

با توجه به خاصیت همپوشانی حرارتی در سنگ های قیمتی در برخی موارد نظیر تشخیص یاقوت کبود از سنگ قیمتی آمتیست و.. دستگاه به وضوح نمی تواند محصول واقعی را شناسایی نماید که به نوع به خود یک نقطه ضعف به احتساب می آید.این دستگاه قابلیت شناسایی سنگ قیمتی مصنوعی از طبیعی  را ندارد برای مثال یاقوت کبود مصنوعی رسانای حرارتی با توجه به تشابه شیمیایی با نمونه طبیعی خود دارد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *